AKU DAN CINTA

>> Saturday

  Ia datang lagi
Menghiasi hari-hariku
Mendamaikan hatiku
Setelah aku dilukai
Kenapa CINTA  kau selalu hadir terlalu singkat?
Belum puas aku merasai hangatnya CINTA
CINTA kau pergi 
Kenapa harus kau pergi CINTA

Kini aku sedar
Semuanya bermula dariku sendiri
Aku mencari sebab kepergianmu CINTA
Kau tahu CINTA?

CINTA

Rupa2nya aku sendiri yang melepaskan kau pergi
Tanpa sedarku CINTA
Maafkanku menyalahkanmu CINTA
Aku masih belum dapat menerima hakikat ini
Maafkan aku
Kenapa sukar untuk aku menggenggammu CINTA??
Dan membiarkan diri ini terus larut dalam belaianmu
Kesaktianmu itu membuat aku terjaga dari lena yang panjang

CINTA
Kau tahu
Aku sakit bila kau tiada
Aku rindu untuk bersamamu selamanya
Tapi kadang2 diri ini mudah lupa padamu CINTA
Aku curang padamu
Maafkan aku

CINTA
Izinkan aku meminta kau datang kembali di sisiku
Untuk terus bersamaku
Dalam keterbatasan diri
Kekurangan yang memenuhi diri
Ku  mohon CINTA
Tolong jangan pernah pergi lagi
Sentiasalah bersama2ku
Tunjukkan kesaktianmu itu
Tatkala aku lupa dan alpa
Sedarkan aku jika aku terlena 

CINTA
Aku sentiasa berdoa
Semoga kita terus bersatu untuk selamanya

Ya Allah
Jangan biarkan diri ini larut dalam cinta yang lain selain dari CINTAMU
Jangan biarkan aku mencintai sesuatu melebihi CINTA kepadaMu
Ameen

0 comments:

Novel Pilihan

  • Ayat-Ayat Cinta
  • Diatas Sajadah Cinta
  • Ketika Cinta Bertasbih 1 & 2
  • La Tahzan
  • Takbir-Takbir Cinta

About This Blog

wibiya widget

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP